Tuesday, June 16, 2009

Selamat Ulangtahun Perkahwinan Kali ke-16


Kata orang perkahwinan adalah seumpama perjudian. Pada saya, kebahgian, kehancuran, kedamaian, kepincangan sesebuah rumahtangga itu banyak terletak di tangan kita sendiri. Allah anugerahkan kita akal dan fikiran untuk menilai, untuk berfikir, untuk merancang , untuk bermuhasabahkan diri, untuk melakukan apa saja demi mempertahankan keruntuhan rumahtangga.


Andai selepas berusaha, berdoa dan bertawakkal, jika berlaku juga perpisahan, itu mungkin takdir yang tersurat untuk kita. Redhakan lah andai itu ketentuanNya.Syukur kerana ikatan perkahwinan ini masih kukuh. Bohong jika dikatakan sepanjang 16 tahun bersama , tidak pernah ada gelombang yang menghempas bahtera ini.


Namun berkat kebijaksanaan akal, serta dipertunjangkan dengan kesabaran serta ketaatan dan saling hormat-menghormati, bahtera ini dapat terus belayar ke pulau bahagia.Terima kasih kepada suami tercinta kerana sentiasa ada waktu senang dan waktu susah. Sentiasa ada waktu gembira dan ketika duka. Sentiasa meringankan sakit yang tertanggung. Sentiasa mempermudahkan segala kesulitan, sentiasa meredakan waktu kegusaran. Terima kasih juga kerana masih menjadi, menjadi sahabat yang ceria dan menjadi suami yang setia.

No comments: