Sunday, December 18, 2011

Tinjau2 Gaji Baru...


Saya ingin berkongsi dengan pembaca, khususnya kakitangan perkhidmatan awam, sebab perkara ni berkaitan dengan kakitangan perkhidmatan awam. Walau bagaimanapun, rasa-rasanya, orang yang bukan daripada kalangan kakitangan perkhidmatan awam pun mungkin boleh jadikan benda ni sebagai rujukan.

Benda yang saya maksudkan adalah jadual Pelaksanaan Saraan Baru Perkhidmatan Awam.Agak-agak siapa yang akan turut sama membelek-belek dan meninjau-ninjau benda yang akan saya paparkan ini? Rasa-rasanya....mereka adalah:

1. suami/ isteri/anak-anak kakitangan awam yang bekerja dengan sektor swasta atau pun yang tidak bekerja. Tinjau2 gaji suami/isteri mereka. Mana tau kut2 lepas ni, boleh bodek-bodek pasangan masing-masing dan merancang macam-macam!

2. Para peniaga....tak kiralah daripada peringkat tokey besar hingga lah ke peniaga roti canai kat warung-warung. Mereka mungkin akan meninjau2 kenaikan gaji ni untuk menaikkan harga barangan mereka....! Ada peluang dapat untung lebih!

He he.....itu sebahagiannya sahaja, mungkin ada lagi lah pihak-pihak lain yang akan belek2 jadual ni dan mula berkira-kira...

No comments: