Thursday, March 20, 2008

UMNO OH UMNO

Kenangan keluarga besar kami yang pernah menerima AnugerahAhli Teramai Peringkat Bahagian Besut daripada Menteri Besar Terengganu




Melihat senario politik yang terhidang sekarang, hati kadang-kadang dihambat keresahan. Resah bila setiap hari membaca berita-berita mengenai politik sekarang, khususnya UMNO. Apa nak jadi dengan UMNO sekarang? Bukan susah nak meramalkan apa yang bakal berlaku sekiranya sikap suka bercakaran seperti sekarang masih berterusan. Tidak mustahil parti yang menjadi kebanggaan orang-orang Melayu ini akan mengalami zaman kejatuhan dan seterusnya berkubur.



Bercerita tentang parti UMNO, teringat tentang kegigihan ibu bersama-sama memantapkan UMNO di Besut khususnya. Tabik untuk ibu yang masih diberi kepercayaan menerajui pergerakan wanita UMNO sejak berbelas-belas tahun yang lalu. Tabik untuk ibu kerana masih terus berkhidmat untuk memajukan UMNO. Kami tahu ibu benar-benar ikhlas berkhidmat. Selama ni pun, ibu tak pernah dapat apa-apa. Dia hanya bekerja untuk masyarakat. Ibu pentingkan kebajikan orang kampung. Ibu tahu hanya UMNO yang mampu membantu orang-orang Melayu.



Kami tahu setia ibu hanya pada UMNO. Sebab tu dari dulu ibu tidak putus-putus bercerita kepada kami tentang budi UMNO kepada bangsa Melayu. Kata ibu, hanya UMNO yang mampu menjadi payung melindungi kita semua. Semoga UMNO akan kembali diterajui oleh Pemimpin-pemimpin yang berwibawa dan bukan diketuai oleh pembesar-pembesar yang hanya menjadikan UMNO sebagai batu loncatan untuk membesarkan tembolok masing-masing.




No comments: