Sunday, August 23, 2009

Assignment oh assignment!!

Salam Ramadhan buat semua pengunjung laman ini.

Cepatnya rasa masa berlalu. Dah masuk bulan puasa pun. Mungkin agaknya kerana terkejar-kejar dengan masa menyebabkan kita rasa masa begitu cepat berlalu. Teringat pulak assignment 5 dah siap lagi 2 belum beres lagi. Kalut juga dibuatnya. Maklum le dah tua-tua baru sambung belajar. Nak kena ligan dan bersaing dengan depa2 yang muda-muda tu. Macamana pun dalam minggu ni kena pulun bagi habis.

Nasib baik le suami banyak membantu terutamanya dalam menyiapkan beberapa assignment yang perlu ditulis dalam bahasa Inggeris. Dia lah yang terpaksa saya rujuk untuk bertanyakan maklumat-maklumat dan sebagainya. Cuma tak de sampai tahap minta dia tolong buat ! Walaupun dia sibuk dengan kerja dia, tapi takat ni, alhamdulillah dia masih sanggup membantu.

Sebut bab buat assignment ni, ada yang sanggup upah orang lain buat. Eh sampai tahap tu rupa-rupanya ye. Ada duit semua jalan! Ada pensyarah pernah bercerita tentang hal ini. Katanya ada orang yang buat pHD pun sanggup upah orang buat tesis sampai beribu-ribu. Macam tu ka? Siap dia berikan beberapa tokoh politik tempatan yang ada pHD tapi bila tanya apa benda pun tak tahu! Haru-haru! Isk- isk cara macam tu memang tidak dapat menggambarkan keintelektualan orang tu sebenarnya. Jadi, tak heranlah kalau ramai yang ada master, ada pHD tapi tak ada ilmu! Sebab mereka bukan mengkaji tapi mengupah orang utk mengkaji bagi pihak depa.

Jadi, dipendekkan cerita kata pensyarah tu lagi, di kalangan kita ni, memang ada ramai yang memiliki Master dan pHD beli. Jadi tk payah nak heran le kalau orang tu bangga dia ada master atau pHD kalau takat assignment pun upah orang buat. Melopong je saya dengar cerita pensyarah ni. Ntah-ntah kat IPGM Kampus Utara ni pun ramai yang ada master ada pHD tapi celup semuanya! Hi hi hi~~~

No comments: