Sunday, December 22, 2013

Jalan-jalan di Puncak Genting

Cuti  berbaki 2 minggu saja lagi. Jadi nya, kami  buat perancangan untuk melancong sikit lah. Sebelum tu, kami ke Kuantan lagi sekali krn suami ada urusan kerja di sana. Dari Kuantan kami terus ke Genting Highland. Berehat di puncak gunung tu dua hari.
Kelip-kelip lampu..ehhehe banyak nya lah lampu2 yang berkelip-kelipan. Kami ronda2 di 'indoor' sahaja sebab outdoor kat taman tema genting tu sedang dalam proses penambahbaikan.
Anak-anak teringin pulak nak masuk kat Snow room.  Bukan tak pernah masuk pun, tapi agaknya dah lama dlu kut. 8 tahun dulu , kata anak2. Masuk saja dalam snowroom tu,  anak2 dah buat aktiviti lawak. Si kakak naik kereta tarik dan si adik jadi tukang tariknya. Memang  sejuk kat dalam tu, memang tak boleh lama, duduk dalam setengah jam pun rasa macam nak beku hidung haha!

Siang nya pula dua orang anak tu teringin nak main kereta langgar2. Teringat pulak masa mak nya muda2 dulu. Masa belajar di Maktab Perguruan dulu, saya pernah join kawan2 bermain bummer car ni. Masa bermain tu memang saya kena buli dengan kawan-kawan, terutamanya kawan yang menjadi suami saya  dan papa kepada anak2 saya nih. Hampir tertanggal tudung di kepala saya akibat hentaman kereta tu. Bila tengok anak-anak pula bermain kereta tu, saya tersenyum sendiri dan sempat bertanya kepada encik suami yang ada di sebelah saya waktu tu....'ingat tak dulu2, ada orang teruk kena buli  dgn kereta langgar2 tu?' Berderai ketawa dia, terus dia berkata ' hahaha ada orang tu hampir2 tertanggal tudung sebab kena hentaman kereta!" hehehe saya lah tu!

Di hadapan hotel tempat kami menginap, terserlah satu pemandangan yang cukup indah. Candy2!  Sangat cantik gubahannya. Tengok candy2 tu, teringat pulak kat Candy Crush Saga, game yang menjadi kegilaan  pengunjung di Facebook :D
Semasa di atas kereta kabel, encik suami sibuk  meninjau result PMR si Nana. Kebetulan keputusan PMR keluar tu kami masih di Genting . Jadinya, kami guna perkhidmatan SMS untuk mendapatkan keputusan exam Nana.


No comments: