Friday, October 2, 2009

KDP14M Kampus DarulAman







Dah lama tak update kan blog ni. Kesibukan kerana kembali menjadi student menyebabkan masa agak terbatas dan terkelam kabut sikit. Sampaikan cerita tentang puasa dan raya pun tak sempat nak masukkan.

Syukurlah semua dah selesai. Khamis lepas merupakan hari terakhir di Kampus DarulAman dalam menyempurnakan syarat wajib utk melanjutkan pangajian ke peringkat sarjana pendidikan. Ahad ni, akan kembali ke sekolah. Kembali mengadap anak-anak murid yang hampir 4 bulan tidak tertatap.

Banyak yang saya pelajari sepanjang tempoh masa berada di Kampus DarulAman. Dari pasal pengurusan masa hinggalah ke perbagai perkara yang tidak pernah terfikir sebelum ini. Kadang tu macam tak percaya dah umur masuk 42 baru kalut nak bergelut dengan buku2, bergelut dengan assignment2 dan berperang dengan peperiksaan. Semua itu sebenarnya telah lama ditinggalkan sejak menamatkan pengajian di Maktab 16 tahun yang lalu.

Apa pun usia bukanlah faktor yang membantutkan keinginan untuk mendalami ilmu. Walaupun terpaksa berdepan dengan cabaran terutamanya bagi seorang guru perempuan yang telah berumahtangga seperti saya. Cuma yang paling penting, apa pun hasrat kita, atau apabila kita mahu melakukan sesuatu misalnya dalam hal melanjutkan pelajaran ini, yang maha penting bagi yang telah berumahtangga, haruslah terlebih dahulu memohon keizinan daripada suami. Restu daripada suami sangat penting supaya tidak timbul masalah berbangkit di kemudiaan nanti. Apabila telah mendapat restu daripada suami, insyallah semuanya akan berjalan dengan teratur dan sukses.

Kepada kawan-kawan sekuliah, terima kasih banyak-banyak kerana perkongsian ilmu yang telah diberikan. Jika kawan-kawan ingin mendownload gambar-gambar kenangan kita di Kampus DarulAman, kawan-kawan bolehlah klik di link halaman Himpunan Gambar Kenangan yang terdapat di sebelah kiri blog saya ini.

Harap2 kita nanti akan bertemu lagi..

No comments: