Tuesday, December 16, 2014

Bedak Klasik

Nostalgia betul la....
Ketika berjalan2 cuci mata di dalam sebuah pasar raya yang baharu saja di buka di Alor Setar minggu lalu, saya terpandang sesuatu yang betul2 mengimbau kenangan lama. Saya terjumpa bedak klasik! Bedak  3A!  Bedak yg amat popular pada tahun 70-an dulu. Nama bedaknya bedak nyonya atau samfong tapi dulu kami panggil bedak 3A.. Terkejut saya bila tengok benda alah tu. Masih ada rupa2nya! Memang dah nampak klasik sangat dah bedak tu.
Kiranya bedak ni memang femes lah pada zaman tu. Saya  pun sama gunakan  bedak ni utk disapu kat muka. Kenangan semasa saya  pada zaman awal remaja dlu. Kira2 nya pada tahun awal 80an lah.
Pada zaman tu, dapat bedak macam ni pun dah ok sangat. Melepak putih muka hahaha! Tahan lama pulak tu.
Satu lagi bedak 'klasik' yang saya jumpa dalam kedai tu ialah bedak cair Happy. Bedak ni pun pernah saya guna pada zaman remaja saya . Oles2 kt pipi, melepak jadi nya hihihi!

No comments: