Friday, May 17, 2013

Gelak Tawa di Hari Guru

Tahniah kepada seluruh warga SJKT Barathy kerana dapat mengadakan Sambutan Hari Guru dengan meriahnya. Pertamanya, saya tabik kepada GB kami kerana tidak terlalu lurus mengikut kehendak pihak2 atasan yang kemaruk suruh diadakan pengajaran dan pembelajaran pada Hari guru.

Jadi, semalam , pada 16 Mei, sekolah saya telah mengadakan Sambutan Hari Guru dengan penuh keceriaan dan gelak tawa.Guru-guru gembira, murid-murid pun turut ceria dan gembira.  Macam2 acara diadakan. Saya sebenarnya tak berapa sihat tetapi bila melihat kawan2 dah bersemangat turun padang untuk acara sukaneka, maka dalam keadaan tak berapa sihat pun, saya turut salin persalinan sukan. Fuhhhhh! Bersamangat nak join mereka.

Bila acara sukaneka diadakan, adoiii nak pecah perut ketawa. Hari tu dijalanakn 3 perlawanan . Ada pertandingan futsal dan 2 acara sukan rakyat. Main tuju tin dan main galah panjang. Galah panjang ni kalau di tempat kelahiran saya, dipanggil acara main "Gelap Cerah".  Wahhhh, kedua2 acara ini betul2 mengimbau kenangan masa kanak2 dulu! 30 tahun yang lalu saya memang juara lah bab main tuju tin ni. Jadi bila dapat main semula dengan kawan2 dalam usia akhir 40-an ni, memang enjoy abis!


 



No comments: